Проект «Шкільна академія підприємництва» і європейські горизонти для України - передмова Пйотра Дмоховського-Ліпського
Пишу цю Передмову до посібника, присвячену шкільним клубам підприємництва в Україні, споглядаючи драматичні сцени, які виливаються з телевізійного екрану, про київський Майдан та інші місця української столиці. Символіка цих кадрів аж надто очевидна. Прапори Євросоюзу поряд з українськими, на трибунах разом з політиками України представники польських партій, на щодень конкуруючих, а сьогодні об’єднаних ідеєю підтримки цивілізаційних і культурних прагнень та мрій наших сусідів-українців.
А переді мною на перший погляд сухий перелік цілей проекту «Шкільна академія підприємництва», який, як і багато інших проектів, реалізує очолюваний мною Осередок Розвитку Освіти (ОРЕ) разом з іншими особами по різні боки кордону – учителями, тренерами, учнями.
Сьогодні сухий запис однієї з цілей проекту «розвиток 7-ї компетентності в учнів та вчителів – ініціативності та підприємливості», відповідно до європейських документів, набирає дуже реальних обрисів, таких же реальних, як і телевізійні кадри та робота всіх людей різного віку, що задіяні в шкільних клубах підприємливості.
Проект ґрунтувався на переконанні, що сталий соціально-економічний розвиток України значною мірою залежить від педагогів та їхньої діяльності, в результаті якої підвищиться рівень освіченості та сформуються економічні та бізнесові вміння української молоді. Діяльність у рамках цього проекту вже дала свої плоди – у 24 регіонах України створено велику мережу шкільних лідерів – психологів, учителів економіки, активних учнів – тих людей, які розуміють важливість здобуття вмінь та навичок у сфері підприємництва та інноваційної економіки.
Уже тривалий час економічна система Польщі від 1989 року – тієї вирішальної дати трансформації польського устрою, а особливо після вступу країни до Європейського Союзу 2004 року, намагається творити серед шкільних спільнот середовище, зацікавлене розвитком підприємництва, що здобуває нові вміння та ставлення – активну позицію, ініціативність, зацікавлення економічним життям.
Польща радо ділиться своїм досвідом і гарними навчальними практиками з нашими сусідами-українцями. Сподіваємося, що програма шкільних клубів підприємництва, які діють за активної підтримки ОРЕ, створить сприятливий простір для учнів, готових до розвитку активної позиції та вмінь, потрібних на ринку праці та економіки країни.
Незалежно від того, як складеться історія, освітні зміни, започатковані такими проектами, як цей, будуть тривалими і життєздатними, бо вони ґрунтуються на добровільній активній участі молодих людей та їхніх учителів – на реальних потребах зміни мислення і діяльності.
У важких і переломних для України днях осені 2013 року пишаємося тим, що і ми своєю діяльністю спричинилися до розвитку соціальних компетентностей української молоді.
Инвестор Аркадий Морейнис в Telegram-канале «Тёмная сторона» рассказал, как доступно объяснить ребенку суть предпринимательства.
7-8 грудня в Університеті банківської справи пройдуть півфінальні та фінальні ігри ІV Всеукраїнського турніру юних знавців курсу «Фінансова грамотність».