Вікітехнології. Поняття блогу, різновиди блогів. Створення й оформлення блогу, публікація повідомлень та налаштування його параметрів
Творча група вчителів інформатики
загальноосвітніх шкіл Донецької області
Цільова група:
- учні 11 класу
Тривалість:
- 45 хв.
Мета:
- ознайомити з особливостями вікітехнологій та їхніми можливостями;
- розвивати вміння працювати з онлайновими документами;
- формувати підприємницьку компетентність завдяки використанню блогів та вікітехнологій.
Операційні цілі (завдання):
Після закінчення уроку учень
знає
- визначення вікітехнологій, суть блогу, різновиди блогів;
розуміє
- значення вікітехнологій у сьогоднішньому світі;
вміє
- створювати й оформлювати блоги;
- публікувати повідомлення та налаштовувати його параметри;
може
- аналізувати проблемну ситуацію;
- прогнозувати майбутні результати;
- спілкуватися, висловлювати свою думку та захищати її;
- співпрацювати в команді.
Методи і техніки:
- групова робота;
- метод проблемних ситуацій;
- рефлексія.
Обладнання:
- дошка;
- комп’ютери;
- мережа Інтернет;
- онлайн-сервіси;
- маркери, ручки;
- аркуші А4.
Допоміжні матеріали:
Додаток 1. План реалізації проекту.
Додаток 3. Критерії оцінювання блогу/ вікістатті.
Додаток 4. Допомога учням у плануванні проекту.
Хід уроку
1. Вступна частина
1.1. Оголосіть тему уроку. Поясніть учням, що для ефективного навчання використовується проблемний метод.
Попросіть учнів самостійно знайти у Вікіпедії відповіді на запитання «Які різновиди блогів існують?», «До яких сервісів належить Вікіпедія - до Веб 1.0 чи Веб 2.0?».
1.2. Запропонуйте школярам дати визначення віртуальній спільноті та вікітехнології. Діти створюють закладки з відповідною інформацією. Перегляньте зміст виконаного завдання.
2. Основна частина
2.1. Об’єднайте учнів у малі групи і запропонуйте разом створити план роботи групи (див. приклад у Додатку 2) над проектом (Додаток 1).
2.2. Запропонуйте школярам створити блог і публікацію за однією з тем (клас поділено на 4 групи). Поставте учням такі завдання:
1. Чи може школяр заробити гроші, і якщо так, то яким способом?
2. Яка історія грошей?
3. Відомі бізнесмени мого міста.
4. Підприємництво в Україні й Польщі: спільні та відмінні риси.
Тему № 4 варто запропонувати тим учням, які мають вищий рівень умінь та навичок. Виконання цієї роботи має відбуватись у моделі Wiki.
Перед виконанням завдань ознайомте учнів з формою оцінювання блогів (Додаток 3). Наголосіть, що корисною буде й інформація щодо планування проекту з Додатку 4.
Зверніть увагу, що інструкцію зі створення
- блогу розміщено на сайті https://www. youtube.com/watch?v=c3duof8GoeM.
- вікісторінки - на сайті http://wiki. iteach.com.ua/.
3. Підсумкова частина
3.1. Перегляньте плани роботи групи та проектні завдання. Якщо необхідно, консультуйте учнів.
3.2. На завершення роботи на проектами заохотьте учнів представити результати. Не забудьте відзначити всіх учасників проектів, а особливо найактивніших.
План реалізації проекту
1-й етап - розроблення веб-ресурсу, макетування, пошук відповідного інформаційного контенту.
2-й етап - наповнення контентом блогу або вікісторінки, тестування.
3-й етап - доопрацювання та презентація ресурсу.
План роботи групи
Критерії оцінювання блогу / вікістатті
Зміст
Усього 50 балів
Оформлення статті
Усього 25 балів | Загальна кількість балів - 75 |
Допомога учням у плануванні проекту
Застосовуйте ці підказки, щоб допомогти учням ставити цілі, розробляти план і графік для виконання проекту.
Окреслення цілей
- Які ваші цілі в проекті?
- Яка головна мета?
- Чи існують ті цілі, що суперечать одна одній?
Розроблення плану
- Чи спланували ви послідовність дій?
- Чи подали всі необхідні ресурси?
- Чи зрозумілий ваш графік виконання?
- Які ваші пріоритети?
Спостереження процесів
- Чи є якісь труднощі?
- Як ми їх долатимемо?
- Якщо перший метод не спрацює, то чим ми скористаємося?
- Що і кого ви використовуєте як ресурси проекту?
- Чи є у вас план контролю за прогресом у проекті (критерії прогресу)?
- Що робитимете, якщо не встигатимете?
- Чи ваша робота відповідає критеріям?
- Що ще повинно бути зроблене?
Рефлексія
- Чи внесли ви відгуки у план щодо поліпшення проекту?
- Що ви дізналися про себе?
- Які ділянки ви хочете поліпшити?
Инвестор Аркадий Морейнис в Telegram-канале «Тёмная сторона» рассказал, как доступно объяснить ребенку суть предпринимательства.
7-8 грудня в Університеті банківської справи пройдуть півфінальні та фінальні ігри ІV Всеукраїнського турніру юних знавців курсу «Фінансова грамотність».