Вікітехнології. Поняття блогу, різновиди блогів. Створення й оформлення блогу, публікація повідомлень та налаштування його параметрів

Творча група вчителів інформатики
загальноосвітніх шкіл Донецької області

Цільова група:

  • учні 11 класу

Тривалість:

  • 45 хв.

Мета:

  • ознайомити з особливостями вікітехнологій та їхніми можливостями;
  • розвивати вміння працювати з онлайновими документами;
  • формувати підприємницьку компетентність завдяки використанню блогів та вікітехнологій.

Операційні цілі (завдання):

Після закінчення уроку учень

знає

  • визначення вікітехнологій, суть блогу, різновиди блогів;

розуміє

  • значення вікітехнологій у сьогоднішньому світі;

вміє

  • створювати й оформлювати блоги;
  • публікувати повідомлення та налаштовувати його параметри;

може

  • аналізувати проблемну ситуацію;
  • прогнозувати майбутні результати;
  • спілкуватися, висловлювати свою думку та захищати її;
  • співпрацювати в команді.

Методи і техніки:

  • групова робота;
  • метод проблемних ситуацій;
  • рефлексія.

Обладнання:

  • дошка;
  • комп’ютери;
  • мережа Інтернет;
  • онлайн-сервіси;
  • маркери, ручки;
  • аркуші А4.

Допоміжні матеріали:

Додаток 1. План реалізації проекту.

Додаток 2. План роботи групи.

Додаток 3. Критерії оцінювання блогу/ вікістатті.

Додаток 4. Допомога учням у плануванні проекту.

Хід уроку

1. Вступна частина

1.1. Оголосіть тему уроку. Поясніть учням, що для ефективного навчання використовується проблемний метод.
Попросіть учнів самостійно знайти у Вікіпедії відповіді на запитання «Які різновиди блогів існують?», «До яких сервісів належить Вікіпедія - до Веб 1.0 чи Веб 2.0?».

1.2. Запропонуйте школярам дати визначення віртуальній спільноті та вікітехнології. Діти створюють закладки з відповідною інформацією. Перегляньте зміст виконаного завдання.

2. Основна частина

2.1. Об’єднайте учнів у малі групи і запропонуйте разом створити план роботи групи (див. приклад у Додатку 2) над проектом (Додаток 1).

2.2. Запропонуйте школярам створити блог і публікацію за однією з тем (клас поділено на 4 групи). Поставте учням такі завдання:
1. Чи може школяр заробити гроші, і якщо так, то яким способом?
2. Яка історія грошей?
3. Відомі бізнесмени мого міста.
4. Підприємництво в Україні й Польщі: спільні та відмінні риси.
Тему № 4 варто запропонувати тим учням, які мають вищий рівень умінь та навичок. Виконання цієї роботи має відбуватись у моделі Wiki.
Перед виконанням завдань ознайомте учнів з формою оцінювання блогів (Додаток 3). Наголосіть, що корисною буде й інформація щодо планування проекту з Додатку 4.
Зверніть увагу, що інструкцію зі створення

  • блогу розміщено на сайті https://www. youtube.com/watch?v=c3duof8GoeM.
  • вікісторінки - на сайті http://wiki. iteach.com.ua/.

3. Підсумкова частина

3.1. Перегляньте плани роботи групи та проектні завдання. Якщо необхідно, консультуйте учнів.

3.2. На завершення роботи на проектами заохотьте учнів представити результати. Не забудьте відзначити всіх учасників проектів, а особливо найактивніших.

 

Додаток 1

План реалізації проекту

1-й етап - розроблення веб-ресурсу, макетування, пошук відповідного інформаційного контенту.

2-й етап - наповнення контентом блогу або вікісторінки, тестування.

3-й етап - доопрацювання та презентація ресурсу.

 

Додаток 2

План роботи групи

 

Додаток 3

Критерії оцінювання блогу / вікістатті


Зміст


Усього 50 балів

Оформлення статті

Усього 25 балів Загальна кількість балів - 75


 

Додаток 4

Допомога учням у плануванні проекту

Застосовуйте ці підказки, щоб допомогти учням ставити цілі, розробляти план і графік для виконання проекту.

Окреслення цілей

  • Які ваші цілі в проекті?
  • Яка головна мета?
  • Чи існують ті цілі, що суперечать одна одній?

Розроблення плану

  • Чи спланували ви послідовність дій?
  • Чи подали всі необхідні ресурси?
  • Чи зрозумілий ваш графік виконання?
  • Які ваші пріоритети?

Спостереження процесів

  • Чи є якісь труднощі?
  • Як ми їх долатимемо?
  • Якщо перший метод не спрацює, то чим ми скористаємося?
  • Що і кого ви використовуєте як ресурси проекту?
  • Чи є у вас план контролю за прогресом у проекті (критерії прогресу)?
  • Що робитимете, якщо не встигатимете?
  • Чи ваша робота відповідає критеріям?
  • Що ще повинно бути зроблене?

Рефлексія

  • Чи внесли ви відгуки у план щодо поліпшення проекту?
  • Що ви дізналися про себе?
  • Які ділянки ви хочете поліпшити?
Новини проекту
Аркадий Морейнис рассказал, как объяснить ребенку, что такое предпринимательство (15.12.2017)
Инвестор Аркадий Морейнис в Telegram-канале «Тёмная сторона» рассказал, как доступно объяснить ребенку суть предпринимательства.
В Університеті банківської справи відбудеться IV Всеукраїнський турнір юних знавців курсу «Фінансова грамотність» (05.12.2017)
7-8 грудня в Університеті банківської справи пройдуть півфінальні та фінальні ігри ІV Всеукраїнського турніру юних знавців курсу «Фінансова грамотність».
Всі новини »