Освіта, що додає впевненості
Підписана ціною неймовірної жертовності українців Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом спонукає нас до пошуку нових підходів до розвитку суспільства. Та ще й в умовах війни. Освіта покликана відіграти провідну роль у цьому поступові, підтримуючи тих, хто навчає і навчається у вкрай складних реаліях, що швидко і непередбачувано змінюються.
Працюючи над новим Законом про освіту, який мав би віддзеркалювати наше узгоджене бачення розвитку освітньої системи, ми наголошуємо передусім на тому, що вона має стати «соціальним ліфтом», тобто забезпечити однакові шанси усім – незалежно від соціально-майнового стану, освіти батьків, особливих освітніх потреб тощо. Шукаємо тонку грань між ліберальною та патерналістською моделями, намагаючись підтримати ініціативних і подбати про вразливих.
У цьому контексті, за умов задекларованого оновлення змісту освіти, ми розуміємо нагальність засвоєння досвіду європейської спільноти, зокрема у визначенні та відборі ключових компетентностей, серед яких вирізняється інноваційність та підприємливість. Здобути ці компетентності можна лише тоді, коли робота над їхнім формуванням вестиметься за кожної нагоди – як поза уроками – як-от у шкільних клубах підприємництва, що за два попередні роки діяльності Проектів «Шкільна академія підприємництва» і «Шкільна академія підприємництва-2» постали майже в усіх регіонах України (включно з Луганською та Донецькою областями та Севастополем), так і на уроках з усіх предметів – саме на це спрямований цей посібник, створений в рамках Проекту «Уроки з підприємницьким тлом».
Для нас надзвичайно цінним і знаковим є те, що нашими партнерами у цих проектах є польські колеги. Не лише тому, що Польща у найсутужніші часи була нашим щирим і надійним адвокатом і провідником у наших євроінтеграційних прагненнях, і навіть не тому, що польська система освіти здобула міжнародне визнання за результатами останніх порівняльних досліджень PISA – якраз у часі реалізації згаданих проектів. Для мене особисто ще й тому, що мені – на початку 2000х, доля подарувала щастя близько познайомитися зі світлої пам’яті п. Іреною Дзєжґовською, чия роль у впровадженні освітніх реформ у Польщі неоціненна. Саме з того пасіонарного грона «едукаторів» і походять координатор Проекту Ева Бобінська з Осередку розвитку освіти (Варшава) та провідні викладачі Катажина Кошевська і Моніка Вервіцька, під шляхетним наставництвом яких учителі та методисти з 18 областей України і творили цей посібник.
Маємо нову нагоду спільно йти вперед. Переконана, що книжка, яку тримаєте в руках, допоможе впровадити діяльнісний підхід до навчання і зробить шкільне життя цікавішим.
Лілія Гриневич,
Народний депутат України,
Голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки
Инвестор Аркадий Морейнис в Telegram-канале «Тёмная сторона» рассказал, как доступно объяснить ребенку суть предпринимательства.
7-8 грудня в Університеті банківської справи пройдуть півфінальні та фінальні ігри ІV Всеукраїнського турніру юних знавців курсу «Фінансова грамотність».