Формування підприємливості на позакласних заняттях із географії
Володимир Попов
Позакласна робота з географії в школі - складова навчально-виховного процесу та одна із форм організації дозвілля учнів. Вона дає широкі можливості для всебічного розвитку дитини її підготовки для життя в ринкових умовах, формування ключових компетентностей, в тому числі і підприємницької. Ця діяльність має відбуватися так, щоб активізувати творчість і ініціативність учнів.
У Європі підприємницьку компетентність трактують як здатність особистості втілювати ідеї в життя, як інтегровану якість, що базується на креативності, творчості, ініціативності, здатності до ризику, а також спроможності планувати та організувати діяльність, що сприяє досягненню окреслених завдань.
Методи організації діяльності школярів у позакласної роботі не завжди збігаються з методами організації діяльності учнів на уроці, оскільки їхній вибір визначено не тільки специфікою досліджуваного матеріалу (гео графічними знаннями), а й прагненням учителя зробити заняття цікавим, динамічним, з акцентом на діяльнісних підходах. Найбільш привабливими формами для цього є різні види ігрової діяльності, а саме: вечори, ділові ігри, вікторини, турніри.
Тому запропоновані позакласні заходи «Перспективи розвитку родовищ сланцевого газу в Україні», Сумщина туристична. Перспективи розвитку туризму на Сумщині», «Енергозбереження для всіх і кожного» радимо проводити у формі турніру та ділової гри, які сприяють розв’язуванню економічних проблем, розвитку в учнів підприємницької компетентності.
Метою запропонованих позакласних заходів є формування життєвих навичок (що сприяють соціальному здоров’ю) як важливого компонента підприємницької компетентності:
- уміння слухати і чітко висловлювати свої думки;
- володіння невербальною мовою;
- адекватна реакція на критику;
- уміння допомагати та підтримувати;
- уміння бути «членом команди»;
- уміння визнавати внесок інших у спільну роботу;
- уміння адекватно оцінювати свої здібності та свій внесок у спільну діяльність;
- розвиток в учнів критичного мислення, дослідницьких, аналітичних, проектних умінь;
- виховання у школярів свідомого вибору, прагнення раціональності, ефективності та моральності рішень, відповідальності за їх прийняття, схильності до демократичного стилю взаємодії.
Висловлюємо вдячність педагогам Сумщини, які активно працювали над розробленням та апробацією поданих конспектів занять: Марині Самофал (Орлівський НВК: ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ), Євгенію Бартошу (Роменська ЗОШ І-ІІІ ст. № 5), Світлані Філатовій (КУ Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 17).
Инвестор Аркадий Морейнис в Telegram-канале «Тёмная сторона» рассказал, как доступно объяснить ребенку суть предпринимательства.
7-8 грудня в Університеті банківської справи пройдуть півфінальні та фінальні ігри ІV Всеукраїнського турніру юних знавців курсу «Фінансова грамотність».