Уроки англійської мови: як виховувати підприємливість учнів
Ірина Унгурян
Уроки іноземної мови, зокрема англійської, є сприятливим середовищем для формування підприємливої особистості за умови, що вчитель зможе створити належне підприємницьке тло через змістову складову заняття та форми навчальної діяльності.
Кожен розуміє, що успішній особі (а підприємливість одна з її рис) потрібне знання іноземної мови. Без цього годі мандрувати, пізнавати світ чи налагоджувати міжнародні стосунки. Англійська як мова міжнаціонального спілкування стає важливим чинником успішного бізнесу. Важливо, щоб учитель, який прагне мотивувати учнів, не забував наголошувати на цьому.
В основу пропонованих конспектів уроків було покладено тематику ситуативного спілкування, визначену програмою з іноземних мов, зокрема теми «Засоби масової інформації», «Наука і технічний прогрес», «Робота і професія», «Мистецтво» тощо. Вони мотивують учнів не тільки до активного спілкування, а й за умови застосування правильних підходів - до усвідомлення себе як підприємливої особи, що вміє аналізувати, послуговуватися ІКТ, мислити інновативно, переконувати, ухвалювати відповідальні рішення тощо.
Формуванню підприємливості сприяє застосування інтерактивних методів навчання, що спонукають діяти і мислити. Вони орієнтуються на широкий спектр учнівських потреб та задовольняють їх. Учні мають можливість перебувати у змодельованому іншомовному середовищі, аналізуючи (Сategorizing activity, Matching activity), дискутуючи (Q&A discussion, Pyramid discussion, Discussion on featured statements, Cross-over discussion, Quick discussion, Pair discussion), розмірковуючи про складні рішення (SWAT-analysis), наслідуючи життєві ситуації (Modeling the resume) тощо.
Структурування розроблених уроків відповідає сучасним вимогам, а представлені докладні конспекти полегшують використання цікавих педагогічних ідей, здобутих у рамках цього проекту, у шкільній практиці. Впровадження підприємницької складової у навчально-виховний процес дасть можливість виховати підприємливу особистість, яка готова відстоювати свою громадянську позицію. А це, погодьтеся, більше, ніж підприємливість.
До розробки планів-уроків було залучено творчу групу вчителів англійської мови Чернівецької області у складі: вчителя Чернівецької гімназії № 4 Світлани Бернадської, вчителів Мамаївського ЗНЗ № 2 Анастасії Веннечук та Світлани Онищук, вчителів Лужанського ЗНЗ Інни Вудвуд та Слав’яни Кипки, вчителів Чернівецького міського ліцею № 1 Юлії Галицької та Алли Чобаніци, вчителів Чернівецької гімназії № 2 Ірини Могили та Оксани Пашалик, а також завідувача науково-методичного центру іноземних мов і міжнародних відносин ІППОЧО Світлани Куриш. Висловлюємо їм подяку за виконану роботу!
Инвестор Аркадий Морейнис в Telegram-канале «Тёмная сторона» рассказал, как доступно объяснить ребенку суть предпринимательства.
7-8 грудня в Університеті банківської справи пройдуть півфінальні та фінальні ігри ІV Всеукраїнського турніру юних знавців курсу «Фінансова грамотність».